Združenje novinarjev in publicistov
POBUDA: Revizija nezakonite razrešitve in prekinitve delovnega razmerja odgovornemu uredniku STA Borutu Mešku

Združenje novinarjev in publicistov, Zavod za oživitev civilne družbe, Zbor za republiko in Inštitut Jožeta Pučnika so vložili pobudo, da Vlada Republike Slovenije izvede revizijo nezakonite razrešitve in prekinitve delovnega razmerja odgovornemu uredniku STA Borutu Mešku.
 
Ko je navedeno v pobudi, je Slovenska tiskovna agencija oziroma njen pooblaščeni predstavnik direktor Bojan Veselinovič leta 2009 razrešil in hkrati odpovedal delovno razmerje odgovornemu uredniku STA Borutu Mešku. Za izpeljavo postopka krivdne razrešitve in odpovedi delovnega razmerja je navajal izmišljene razloge, zaradi česar se je Borut Meško obrnil tudi na delovno sodišče. Še pred zaključkom postopka je Meško zaradi težke bolezni umrl,  Slovenska tiskovna agencija pa je morala zaradi ravnanj direktorja Veselinoviča družini pokojnega  izplačati poravnavo.

Ker je direktorja Slovenske tiskovne agencije v času, ko je izvršil svoje nemoralno in nezakonito dejanje, imenovala Vlada, pričakujemo, da bo Vlada izvedla tudi revizijo postopka krivdne razrešitve in prekinitve delovnega razmerja Borutu Mešku ter ugotovila, da je bilo ravnanje direktorja Bojana Veselinoviča nezakonito. Vlada Republike Slovenije naj se tudi javno opraviči svojcem pokojnega Meška za to dejanje, ki ga je tudi v njenem imenu izvršil direktor Veselinovič. Prav tako pričakujemo, da bo zoper direktorja Veselinoviča sprožila ustrezne pravne postopke. 

Pobudo, ki smo jo poslali Vladi, objavljamo v nadaljevanju:

 

Preberite več ...
 
Politična zloraba zabavno-kulinarične oddaje TVS

Združenje novinarjev in publicistov protestira proti zlorabi javne, ne zasebne televizije v nedeljski popoldanski oddaji Ugani, kdo pride na večerjo. Za razvedrilne oddaje se nasploh že tako ne spodobi, da gostijo takšne ali drugačne politike, če pa se temu »izzivu« že ne morejo upreti, potem pričakujemo od ustvarjalcev oddaje in gostujočih, da se bodo obnašali v skladu s formatom takšne oddaje. Voditeljica oddaje Anja Tomažin je povsem neprofesionalno predsednico LDS Katarino Kresal ves čas skoraj pol ure dolgega pogovora celo tikala. Očitno so se tega ekscesa zavedli celo na TVS in pri objavi precej skrajšanega pogovora na MMC tikanje spremenili v vikanje.

ZNP ocenjuje, da so ustvarjalci oddaje – odgovorni urednik razvedrilnega programa Vanja Vardjan, urednik oddaje Bojan Kranjc in ne nazadnje najbolj odgovoren za TVS programske vsebine Janez Lombergar – prekoračili vsa etična in profesionalna merila lastne hiše, saj so sicer neoriginalni format zabavne oddaje (original je BBC-jev in si ga je RTV SLO nespodobno »sposodila«) spremenili v prvovrstno politikantsko tržnico, na kateri so nam ponujali bivšo političarko Katarino Kresal. Oddaja je bila poskus prvovrstnega marketinga političarke, ki je zaradi korupcijske afere »zgradba« NPU morala odstopiti in ki je bila v času svojega policijskega ministrovanja akter številnih aferaških zgodb. Ustvarjalci oddaje so pripravili scenarij, ki je očitni poskus polne rehabilitacije Katarine Kresal, kar v nobenem primeru ni naloga javne, davkoplačevalske televizije, ampak drugih (javnih) institucij in Kresalove same, če ima za kaj takšnega dovolj argumentov.

Preberite več ...
 
Napovedi ZNP o političnih čistkah na MMC se uresničujejo

Združenje novinarjev in publicistov zahteva, da se takoj prenehajo politične čistke nad nekaterimi novinarji na multimedijskem centru RTV Slovenija (MMC), da se preneha s protizakonitim statusnim preoblikovanjem MMC, novinarjem, ki so bili žrtve čistke pa vrne status pred protizakonitem posegom.
Vršilec dolžnosti vodje MMC Matej Žunkovič je v ponedeljek zvečer vodjem sekcij (uredništvom) na MMC po elektronski pošti poslal dopis v katerem jih je pooblastil za vodenje sekcij do imenovanja urednika uredništva. Pri tem pa je izpustil oziroma pooblastila ni podelil dvema od petih vodij sekcij.
Gre za vodjo notranjepolitične sekcije Aleša Žužka, sicer dobitnika prve Meškove novinarske nagrade, ki jo podeljuje ZNP in vodjo zunanjepolitične sekcije Tino Vovk. Oba sta nasprotovala protizakonitim statusnim spremembam na MMC, Žunkovič pa ju je s tem, ko jima ni dal pooblastila, tako rekoč čez noč razrešil.
Kmalu po takšnemu ravnanju Žunkoviča je novoimenovani vodja informativne sekcije (nove združene notranje in zunanjepolitične sekcije) Lan Dečman novinarjem MMC razposlal plan dela za danes iz katerega je izpustil polovico predvidenih novinarjev, kar pomeni, da zanje očitno ne bo dela in da se čistka nadaljuje tudi med novinarji.
Takšna diskriminacija je nedopustna tako s stališča novinarjev in urednikov, ki so nič krivi žrtve ozkih političnih interesov, kot s stališča nekega medija, ki se ga na ta način uničuje.
Ravnanje vodstva RTVS na čelu z generalnim direktorjem Markom Fillijem je toliko bolj nedopustno, ker ima MMC še vedno odgovornega urednika Uroša Urbanijo in Filli omenjene spremembe očitno pelje tudi mimo vseh internih pravil in aktov RTVS.
ZNP bo o politično motiviranih potezah obvestilo mednarodne novinarske organizacije, pristojne organe Evropske unije in državnozborski odbor, zadolžen za vprašanja medijev.

 

Združenje novinarjev in publicistov

Upravni svet

Igor Kršinar, predsednik ZNP

 

Ljubljana, 7. februarja 2012

 
Spremembe statuta RTVS so politično motivirane

Združenje novinarjev in publicistov protestira zaradi le navidez strokovno utemeljenih sprememb statuta javnega zavoda, v resnici pa gre za ukinitve delovnega mesta odgovornega urednika Multimedijskega centra RTV Slovenija. Še huje: te spremembe so namenjene političnemu obračunu s sedanjim odgovornim urednikom Urošem Urbanijo. Po spremembah statuta RTVS bo MMC namesto enega odgovornega urednika vodilo 18 odgovornih urednikov iz radia, televizije ter regionalnih studiev, prav tako ne bo več enotnega uredništva medija, ki je med drugim ustvarjal prispevke na portalu javne RTV. Ta portal je eden najbolj branih slovenskih spletnih medijev. Poleg tega portal javne RTV odlikuje njegova ažurnost, verodostojnost in pluralnost, zaradi česar je Združenje novinarjev in publicistov lani častno priznanje Boruta Meška podelilo odgovornemu uredniku Urošu Urbaniji in njegovemu namestniku Alešu Žužku. Strokovnih razlogov za ukinitev uredništva MMC in izbris njegovega odgovornega urednika torej ni bilo.

Nasprotno, po našem trdnem prepričanju je bila ukinitev uredništva MMC in odgovornega urednika politično motivirana. Le dobro uro po zaprtju volišč je generalni direktor RTV Slovenija Marko Filli po tviterju čestital novinarjem radia in televizije za uspešno delo v času volilne kampanje, hkrati pa je sporočil, da je pri tem namerno izpustil MMC. Poleg tega je zapisal tudi za funkcijo generalnega direktorja RTV nesprejemljive politikantske in prostaške besede: da svojega glasu ni dal volu, ampak biku! Že pred tem se je vodstvo RTVS pritoževalo nad objavami glos Vinka Vasleta z »argumentom«, da niso objavljene na pravi strani in tako dosegle njihov umik. Tega istega vodstva pa hkrati niso motile humoristične oddaje Saša Hribarja, v katerih je znal posameznike grobo žaliti. Tega vodstva tudi ne moti politično pristranska oddaja Studio City, da o številnih neetičnih in neprofesionalnih izletih informativnega programa (Dnevnika in Odmevov) sploh ne govorimo.

Konec lanskega leta je generalni direktor Marko Filli odgovornega urednika Uroša Urbanijo obvestil o spremembah statuta, s katerimi je zdaj formalno ukinjeno njegovo delovno mesto. Programski svet RTVS je te spremembe sprejel mesec za tem, pri čemer je izkoristil položaj, ko državni zbor zaradi volitev in konstituiranja še ni imenoval novih osem članov programskega sveta. Tako je o spremembah statuta in ukinitvi odgovornega urednika enega od medijev javne RTV odločila manjšina programskega sveta, v katerem imajo večino tisti, ki jih je izvolil državni zbor v prejšnjem sklicu.

Preberite več ...
 
<< Začetek < Prejšnja 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 Naslednja > Konec >>

Stran 28 od 39
facebook

twitter

Aktualno

Vabilo

Vabljeni k ogledu pogovorov s slovenskimi poslanci v Evropskem parlamentu, ki jih bo v živo prenašal www.euportal.siPogovori bodo potekali v torek, 2. 2., med 15.30 in 17.30, in v sredo, 3. 2.,  med 17.00 in 18.30.

 
Gregor Knafeljc, stara zgodba
Mnogi novinarji glasno protestirajo, ker je novi odgovorni urednik tiskovni predstavnik podjetja brez ene same izkušnje iz novinarstva. Seveda je to sprenevedanje. V slovenskem medijskem prostoru je bilo podobnih nastavitev s strani kapitala (beri: politike) že nič koliko. Tu izkušnja manj ali več ni pomenila praktično nič. Še več, mnogi izkušeni novinarji in uredniki, ki so postali odgovorni uredniki, so bili povsem nesposobni. Da je to res vidimo njihove rezultate - naklade in branosti so zaradi nesposobnega vodenja tako padle, da se nekateri mediji ne bodo nikoli več pobrali. Mnogi zato životarijo in odpuščajo, nekateri pa bodo celo povsem propadli.
Preberite več ...
 
Kazenski pregon zoper novinarja Kršinarja

Vabimo vas k spremljanju kazenskega postopka zoper novinarja Reporterja Igorja Kršinarja in fotografa Primoža Lavreta zaradi domnevne razžalitve nekdanjega načelnika jugoslovanske Udbe Silva Gorenca. Predobravnavni narok v zadevi bo potekal v četrtek, 13. novembra, ob 12.30 uri na okrožnem sodišču v Ljubljani, kar je natanko mesec dni potem, ko sta se morala novinar in fotograf zaradi podobnega postopka zglasiti na sodišču na pobudo zasebnega tožilca, nekdanjega načelnika slovenske Udbe Janeza Zemljariča.

Preberite več ...
 
© 2007 Združenje novinarjev in publicistov.
Izdelava spletne strani: Alteralis, Matej Puntar s.p.
Vaš brskalnik ne podpira CSS-a.