Protizakoniti generalni direktor RTVS |
![]() |
Ljubljana, 28. maja Potem ko je programski svet za novega generalnega direktorja RTV Slovenija imenoval Marka Fillija, čeprav je dobil le 14 in ne najmanj 15 glasov programskih svetnikov, je vložil tožbo na Delovno in socialno sodišče v Ljubljani v. d. generalnega direktorja RTV Slovenija Anton Guzej. Tako imamo položaj,ko javni zavod vodita kar dva človeka, enega priznava večina programskega sveta, drugega pa manjšina. Položaj bo moralo razrešiti sodišče, kar je prava sramota za predstavnike javnosti, ki jih vodi univerzitetni profesor dr. Jernej Pikalo. Objavljamo tožbo v. d. generalnega direktorja Antona Guzeja, odgovor neimenovanega predstavnika programskega sveta in programskih svetnikov, ki se ne strinjajo z omenjeno zlorabo programskega sveta. Odvetnik Jože Hribernik, Miklošičeva 20, 1000 Ljubljana
tel., fax: 01 231 55 63,
e- pošta:
Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Če ga želite videti, omogočite Javascript.
DELOVNO IN SOCIALNO SODIŠČE V LJUBLJANI Resljeva cesta 14
1000 Ljubljana
Tožeča stranka:
GUZEJ ANTON, Kajuhova ulica 7, 3000 Celje
Tožena
stranka:
RADIOTELEVIZIJA SLOVENIJA javni zavod, Ljubljana, Kolodvorska ulica
2, 1000 Ljubljana
TOŽBA zaradi ugotovitve nezakonitosti sklepa (pcto: 5.000,00 €) in nezakonitega prenehanja pogodbe o zaposlitvi (pcto: 45.000,00 €) – takse prosto 2 x, pooblastilo
taksa
za tožbo v znesku 240,00 € plačana
in PREDLOG ZA IZDAJO
ZAČASNE ODREDBE
taksa
za začasno odredbo v znesku 16,00 € plačana
I.
Stranki tega delovnega
spora sta imeli sklenjeno pogodbo o zaposlitvi z dvema aneksoma. Pogodbo
o zaposlitvi z dne 5.6.2006 sta sklenili za opravljanje del in nalog
na delovnem mestu generalni direktor. Dne 14.1.2010 je Programski svet
tožene stranke sprejel soglasen sklep, da se tožečo
stranko za obdobje od 28.2.2010 do 31.8.2010, oziroma najdlje do
imenovanja
novega generalnega direktorja, če bo ta pred tem imenovan zaradi
uveljavitve
novega Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o Radioteleviziji
Slovenija,
imenuje za vršilca dolžnosti generalnega direktorja tožene stranke.
V skladu s tem sklepom sta stranki sklenili Aneks št. 2 k prej navedeni
pogodbi za opravljanje del in nalog generalnega direktorja s strani
tožeče stranke kot vršilca dolžnosti. Tožeča stranka je pristala
na takšen sklep in aneks pod izrecnim pogojem, da se ji omogoči
opravljanje
funkcije za fiksno dobo do 31.8.2010.
Kljub navedeni zavezi
je tožena stranka dne 25.5.2010 enostransko, brez utemeljenega razloga,
prekinila predmetno pogodbo o zaposlitvi sklenjeno s tožečo stranko. Dokaz:
II.
Programski svet tožene
stranke je na svoji seji dne 25.5.2010 glasoval o izvolitvi Marka
Fillija
za generalnega direktorja in posledično o prenehanju funkcije tožene
stranke. Za Marka Fillija je glasovalo 14 od 29 svetnikov.
Zakon o radioteleviziji
Slovenija (v nadaljevanju ZRTVS-1)v 29. čl. določa:
Isti zakon v 16. členu
določa, da Programski svet RTV Slovenija odloča o imenovanju in
razrešitvi
generalnega direktorja tožene stranke z večino glasov prisotnih članov,
vendar gre za očitno redakcijsko napako, saj ZRTVS-1 v prehodnih
določbah
za čas do uveljavitve novega Statuta izrecno določa, da se generalnega
direktorja izvoli z absolutno večino.1 Poleg tega pa tudi
iz Poročevalca Državnega zbora RS izhaja, da je zakonodajalec glede
16. člena ZRTVS-1 predvideval absolutno večino za izvolitev generalnega
direktorja, vendar je tekom zakonodajnega postopka več kot očitno
prišlo do redakcijske napake. Navedeno izhaja tudi iz določila četrtega
odst. 16. čl. ZRTVS-1, ki določa:
»Kadar Programski
svet ne sprejme odločitve v zvezi s soglasjem o imenovanju oziroma
razrešitvi direktorja radia oziroma direktorja televizije iz osme
alineje
prvega odstavka tega člena v roku 15 dni po prejetem predlogu, lahko
generalni direktor dokončno odloči brez soglasja Programskega sveta.«
Ker je evidentno, da
osma alineja prvega odst. 16. čl. ZRTVS-1 sploh ne govori o predhodnem
soglasju k imenovanju in razrešitvi direktorja radia in direktorja
televizije ter o imenovanju in razrešitvi generalnega direktorja, temveč
je to določeno (le) v deveti alineji prvega odst. 16. čl. ZRTVS-1,
je več kot očitno, da je v zakonodajnem postopku prišlo do redakcijske
napake v prvem odst. 16. člena ZRTVS-1, ko sta se po pomoti zamenjali
osma in deveta alineja prvega odst. 16. čl. ZRTVS-1 (pravilno: deveta
alineja bi morala biti osma alineja in obratno, osma alineja bi morala
biti 9 alineja).
ZRTVS-1 v petem odst.
16. čl. določa, da Programski svet v zadevah iz osme alineje prvega
odstavka tega člena odloča z večino vseh glasov svojih članov.
Statut in Poslovnik
Programskega
sveta RTV, ki sta bila sprejeta časovno gledano po uveljavitvi Zakon
o radioteleviziji Slovenija, sta v tem delu, glede imenovanja
generalnega
direktorja, sledila konceptu zakona.
Statut javnega zavoda
Radiotelevizija Slovenija (Statut) tako v 2. odstavku 45. člena izrecno
določa, da je za generalnega direktorja izvoljen tisti kandidat, ki
dobi večino glasov vseh članov programskega sveta, kar pomeni, da
Statut za izvolitev generalnega direktorja zahteva absolutno večino.
Dejstvo, da Statut nedvoumno zahteva absolutno večino izhaja tudi iz
naslednjih določb, da se v primeru če noben od več kandidatov ne
dobi absolutne večine, glasovanje še štirikrat ponovi, oziroma če
tudi tedaj ni izbranega kandidata, se na podlagi 46. člena Statuta
ponovi razpis. 45. člen Statuta (postopek izbire in imenovanja generalnega direktorja) Za izbiro in imenovanje generalnega direktorja se uporabi ta postopek: programski svet glasuje tako, da ima vsak član sveta pravico glasovati za enega kandidata. Glasovanje je javno. Izvoljen je kandidat, ki dobi večino glasov vseh članov programskega sveta. Če v prvem krogu glasovanja ni izvoljen noben kandidat, se v drugem krogu glasuje o tistih treh kandidatih, ki so v prvem krogu dobili največ glasov. Če tudi v drugem krogu ni izvoljen noben kandidat, se v tretji krog glasovanja uvrstita dva kandidata z največjim številom glasov, dobljenih v drugem krogu. Če v tretjem krogu ni izvoljen noben kandidat, se v četrtem krogu glasuje o kandidatu, ki je dobil v tretjem krogu največ glasov.
Če tudi v
četrtem krogu noben izmed kandidatov ne dobi dovolj glasov, lahko
programski
svet sklene, da bo vnovič glasoval v 14 dneh o kandidatih, ki sta dobila
največ glasov. Pred vnovičnim glasovanjem programski svet na seji
omogoči obema kandidatoma tretjega kroga predstavitev njunih konceptov.
Če tudi pri vnovičnem glasovanju ni izvoljen noben izmed
kandidatov,
se razpis ponovi.
Tožena stranka oz.
Programski
svet RTV je v Poslovniku programskega sveta RTV Slovenija, sprejetem
na 4. redni seji dne 20.4.2010, ki je bil objavljen v Informatorju
Radiotelevizija
Slovenija št. 16/2010 z dne 23.04.2010 glede postopka Imenovanja in
razrešitve generalnega direktorja v točki 10.4 in 10.5 izrecno določil:
Svet glasuje
tako, da ima vsak član programskega sveta pravico glasovati za enega
kandidata. Glasovanje je javno.
Izvoljen je kandidat, ki je dobil večino glasov
vseh članov sveta.
Postopek
imenovanja in razrešitve generalnega direktorja se izvede
v skladu s statutom.
Tako
za imenovanje, kot za razrešitev generalnega direktorja je potrebna
večina glasov vseh (15) članov programskega sveta.
Poslovnik je Programski
svet RTV sprejel dne 20.4.2010, vendar je na že seji dne 25.5.2010
odločal v diametralnem postopku s postavljenimi pravili glede imenovanja
oz. razrešitve generalnega direktorja.
Prav tako je sklep
Programskega
sveta z dne 25.5.2010 o imenovanju Marka Fillija za generalnega
direktorja
v popolnem nasprotju s sklepom istega organa z dne 14.1.2010, ki je
tožečo stranko imenoval za vršilca dolžnosti generalnega direktorja
za obdobje od 28.2.2010 do 31.8.2010, oziroma najdlje do imenovanja
novega generalnega direktorja, če bo ta pred tem imenovan zaradi
uveljavitve
novega Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o Radioteleviziji
Slovenija.
Upoštevajoč zgoraj
navedeno je evidentno, da je tožena stranka nezakonito ugotovila, da
je bil Marko Filli s potrebno večino izvoljen za generalnega direktorja,
zaradi česar je sklep Programskega sveta RTV z dne 25.5.2010 o
imenovanju
Marka Fillija za generalnega direktorja tožene stranke nezakonit,
posledično
pa je nezakonito tudi prenehanje oz. dejanska razrešitev tožeče stranke
s funkcije kot v.d. generalnega direktorja, saj za takšno odločitev
ni glasovalo najmanj 15 svetnikov (glasovalo jih je zgolj 14). V
posledici
navedenega je tožeči stranki prenehala pogodba o zaposlitvi s
pripadajočima
aneksoma za funkcijo v.d. generalnega direktorja, kar pomeni, da je
tudi prenehanje te pogodbe o zaposlitvi s pripadajočima aneksoma
nezakonito.
Tožeča stranka zahteva
vzpostavitev zakonitega stanja, in sicer, da se omogoči opravljanje
funkcije v.d. generalnega direktorja v skladu s sklepom Programskega
sveta tožene stranke z dne 14.1.2010 in v skladu s pogodbo o zaposlitvi
tožeče stranke z dne 5.6.2006 ter pripadajočima aneksoma.
Tožeča stranka še
opozarja, da je bila za izvolitev generalnega direktorja in direktorja
televizije ter direktorja radia doslej zmeraj potrebna absolutna večina
vseh članov Programskega sveta in da je bila v vseh dosedanjih primerih
imenovanja generalnega direktorja in direktorjev takšna absolutna večina
zahtevana in tudi dosežena. Tožnik sam je bil na funkcijo generalnega
direktorja imenovan z 19 glasovi svetnikov. Prav tako je bila takšna
absolutna večina zahtevana in tudi dosežena ob imenovanju tožnika
za vršilca dolžnosti generalnega direktorja, enaka večina je bila
potrebna tudi za imenovanju vršilca dolžnosti direktorja televizije
in vršilca dolžnosti direktorja radia.
Tožeča stranka vse
do vložitve predmetne tožbe še ni prejela sklepa o imenovanju Marka
Fillija za generalnega direktorja in posledično o svoji razrešitvi
s funkcije vršilca dolžnosti generalnega direktorja (čeprav je od
imenovanja poteklo že več kot 48 ur). Dokaz:
Glede na navedeno tožeča
stranka sodišču predlaga, da izda sledečo
s o d b o:
PREDLOG ZA IZDAJO
ZAČASNE ODREDBE:
Tožeča stranka hkrati
s tožbo vlaga tudi predlog za izdajo začasne odredbe, ki ga utemeljuje
z naslednjim:
Dokaz:
Zaradi zgoraj navedenega
tožnik naslovnemu sodišču predlaga, da izda naslednji
s k l e p :
V Ljubljani, dne 27.5.2010 Anton GUZEJ
Od: "PR - RTV
Slovenija" <
Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Če ga želite videti, omogočite Javascript.
>
Subject: Demanti Izjave za
javnost Službe za odnose z javnostjo
RTV
Skupina podpisanih članov Programskega sveta RTV SLO se distanciramo od sporočila za javnost, ki ga je izdala Služba za odnose z javnostjo RTV SLO z naslovom: ODZIV PROGRAMSKEGA SVETA RTV SLOVENIJA NA NOVINARSKO KONFERENCO ANTONA GUZEJA. Navedbe v omenjeni izjavi ne predstavljajo mnenja vseh svetnikov oziroma celotnega Programskega sveta RTV. Programski svet o tem ni odločal, zato gre lahko v tem odzivu za javnost zgolj za mnenje posameznih članov Programskega sveta. Podpisani člani ugotavljamo, da Programski svet RTV SLO novega generalnega direktorja ni imenoval v skladu s poslovnikom Programskega sveta, ki ga je sprejel Programski svet že v novi sestavi in Statutom RTV SLO. V obeh dokumentih je namreč za izvolitev generalnega direktorja določeno, da mora zanj glasovati večina vseh programskih svetnikov (15). Razglasitev rezultata predsednika programskega sveta, ki je ocenil, da je bilo glasov za izvolitev dovolj, pri čemer se je skliceval na zakon, češ da ta ne zahteva tako visoke večine, je pomenila očitno kršitev statuta in poslovnika javnega zavoda. Določbe statuta in poslovnika zahtevajo posebno večino pri izvolitvi generalnega direktorja, da bi s tem preprečili, da bi v nazorsko različno strukturiranem programskem svetu pri tako pomembni odločitvi, kot je imenovanje ali razrešitev generalnega direktorja, lahko prišlo do zlorab. Določbe poslovniških aktov je zaradi njihovega pomena mogoče spreminjati le z dvotretjinsko večino. Dokler niso spremenjene, jih ni mogoče spregledati. Svoje pomisleke glede zakonitosti imenovanja novega generalnega direktorja g. Fillija smo izrazili že na seji Programskega sveta. Od Službe za javnost RTV SLO pričakujemo, da bo umaknila svojo izjavo in se opravičila članom Programskega sveta.Člani Programskega sveta RTV SLO Matevž Caserman, Peter Jančič, dr. Peter Pavel Klasinc, dr. Matevž Tomšič, mag. Stanko Okoliš
|
Priča smo najbolj brutalnemu posegu politike v medije do zdaj |
V Združenju novinarjev in publicistov (ZNP) z zaskrbljenostjo spremljamo namero vladajoče koalicije, da po postopku, ki je predviden tako rekoč za izredne razmere v državi, zamenja vodstvo RTV Slovenija. Tako brutalnemu političnemu posegu politike v javno RTVS in medije do zdaj še nismo bili priča. |
Preberite več ... |
Stališče ZNP o popravkih medijske zakonodaje |
|
Preberite več ... |
Vabilo |
Vabljeni k ogledu pogovorov s slovenskimi poslanci v Evropskem parlamentu, ki jih bo v živo prenašal www.euportal.si. Pogovori bodo potekali v torek, 2. 2., med 15.30 in 17.30, in v sredo, 3. 2., med 17.00 in 18.30. |