Združenje novinarjev in publicistov
Parlamentarni preiskavi brezplačnikov na rob natisni

Poslanke in poslanci iz vseh koalicijskih strank, SD, Zares, LDS in DeSUS so v proceduro vložili zahtevo za odreditev parlamentarne preiskave o brezplačnikih Slovenski tednik in Ekspres, ki sta politično propagandno v korist strank takratne vladajoče koalicije pod vodstvom SDS izhajala pred parlamentarnimi volitvami 2008. Preiskovalna komisija se bo ukvarjala z ozadjem zgodbe o brezplačnikih, njihovem financiranju ter morebitno politično odgovornostjo.

 

Slovenski tednik je izdajalo podjetje Progresija v lasti Andreja Lasbaherja, nekdanjega direktorja tednika Demokracija in poznejšega direktorja tednika Žurnal. Ekspres pa je izdajalo podjetje Zametek, direktor je bil Robert Teršek, odgovorna urednica Barbara Smisl, nekdanja pevka pop skupine BBT. Časopisa torej nista bila v uradni lasti stranke SDS, četudi so bili morda njuni izdajatelji člani te stranke.

 

Za razliko od omenjenih brezplačnikov, ki sta ugasnila takoj po volitvah, še vedno izhaja brezplačnik Dobro jutro, ki je naklonjen levi politični opciji in še zlasti predsedniku Zares Gregorju Golobiču. Dobro jutro izdaja podjetje Regionalni mediji d.o.o.. Lastnika podjetja Regionalni mediji d.o.o. sta zasebno podjetje Dija mediji d.o.o. in avstrijsko podjetje Media Sud-Ost Beratungs. Direktorja podjetja sta Dejan Vlaisavljević in Johan Marcher. Kakšna je njihova povezava s stranko Zares oziroma vladajočim levim trojčkom, ni znano, podobno kot tudi ne vemo, kako je s povezavo med izdajateljem Ekspresa in nekdanjo vladajočo stranko SDS.

 

Kakšne so politične povezave največjih časopisov v Sloveniji, pa je znano. Večinski lastnik Dnevnika je podjetje DZS, čigar direktor Bojan Petan je pred volitvami leta 2004 javno potrdil, da je član takratne vladajoče stranke LDS. Do večinskega deleža v Dnevniku je DZS prišla leta 2002, potem ko ji je takratna vlada prodala delež SOD v tem mediju. Prodaja se je zgodila brez javnega razpisa, torej pod mizo in pod ceno. Tudi uredniška politika Dnevnika je bila vedno naklonjena levi politični opciji, zlasti pa strankama LDS in njenemu političnemu klonu Zares. Tudi največja slovenska časopisna družba Delo je v rokah Pivovarne Laško, ki jo je do poleti lani lastniško obvladoval Boško Šrot, dolgoletni član SD. Nekaj mesecev pred volitvami je takratnemu odgovornemu uredniku Dela ukazal, da mora Delo podpirati SD in Boruta Pahorja, novi odgovorni urednik pa je tik pred volitvami celo pozval bralce, naj oddajo svoj glas za spremembe in za Pahorja. Po bančni razlastitvi Boška Šrota je Delo še bolj pod vplivom vlade in gospodarskega ministra Mateja Lahovnika, ki pa prihaja iz stranke Zares. Enaka je tudi usoda časopisa Večer, ki je v lasti Dela. Lastninjenje obeh časopisnih družb se je dogajalo v času od leta 2000 do 2007. Pivovarna Laško je v Delo vstopila leta 2003 in od takrat v njej povečevala svoj delež, vse dokler ni postala edina lastnica. Ironično ji je zadnji, resda manjšinski delež, prodala Janševa vlada, pravzaprav mimo predsednika vlade njegova odpadniška državna sekretarka Andrijana Starina Kosem, ki je pozneje celo postala predsednica nadzornega sveta oziroma upravnega odbora Dela.

 

Zastavlja se vprašanje, ali bodo poslanci preiskovali tudi ozadje lastninjenja največjih treh časopisov, na katere ima politični vpliv vladajoča leva koalicija. Ali bodo raziskali tudi, kdo se skriva za lastniki Golobičevega brezplačnika Dobro jutro? Bodo raziskali tudi politično propagando omenjenih časopisov v korist sedanje vladajoče koalicije?

 

I. K.

 
facebook

twitter

Aktualno

Vabilo

Vabljeni k ogledu pogovorov s slovenskimi poslanci v Evropskem parlamentu, ki jih bo v živo prenašal www.euportal.siPogovori bodo potekali v torek, 2. 2., med 15.30 in 17.30, in v sredo, 3. 2.,  med 17.00 in 18.30.

 
Gregor Knafeljc, stara zgodba
Mnogi novinarji glasno protestirajo, ker je novi odgovorni urednik tiskovni predstavnik podjetja brez ene same izkušnje iz novinarstva. Seveda je to sprenevedanje. V slovenskem medijskem prostoru je bilo podobnih nastavitev s strani kapitala (beri: politike) že nič koliko. Tu izkušnja manj ali več ni pomenila praktično nič. Še več, mnogi izkušeni novinarji in uredniki, ki so postali odgovorni uredniki, so bili povsem nesposobni. Da je to res vidimo njihove rezultate - naklade in branosti so zaradi nesposobnega vodenja tako padle, da se nekateri mediji ne bodo nikoli več pobrali. Mnogi zato životarijo in odpuščajo, nekateri pa bodo celo povsem propadli.
Preberite več ...
 
Kazenski pregon zoper novinarja Kršinarja

Vabimo vas k spremljanju kazenskega postopka zoper novinarja Reporterja Igorja Kršinarja in fotografa Primoža Lavreta zaradi domnevne razžalitve nekdanjega načelnika jugoslovanske Udbe Silva Gorenca. Predobravnavni narok v zadevi bo potekal v četrtek, 13. novembra, ob 12.30 uri na okrožnem sodišču v Ljubljani, kar je natanko mesec dni potem, ko sta se morala novinar in fotograf zaradi podobnega postopka zglasiti na sodišču na pobudo zasebnega tožilca, nekdanjega načelnika slovenske Udbe Janeza Zemljariča.

Preberite več ...
 
© 2007 Združenje novinarjev in publicistov.
Izdelava spletne strani: Alteralis, Matej Puntar s.p.
Vaš brskalnik ne podpira CSS-a.