Spremembe statuta RTVS so politično motivirane natisni

Združenje novinarjev in publicistov protestira zaradi le navidez strokovno utemeljenih sprememb statuta javnega zavoda, v resnici pa gre za ukinitve delovnega mesta odgovornega urednika Multimedijskega centra RTV Slovenija. Še huje: te spremembe so namenjene političnemu obračunu s sedanjim odgovornim urednikom Urošem Urbanijo. Po spremembah statuta RTVS bo MMC namesto enega odgovornega urednika vodilo 18 odgovornih urednikov iz radia, televizije ter regionalnih studiev, prav tako ne bo več enotnega uredništva medija, ki je med drugim ustvarjal prispevke na portalu javne RTV. Ta portal je eden najbolj branih slovenskih spletnih medijev. Poleg tega portal javne RTV odlikuje njegova ažurnost, verodostojnost in pluralnost, zaradi česar je Združenje novinarjev in publicistov lani častno priznanje Boruta Meška podelilo odgovornemu uredniku Urošu Urbaniji in njegovemu namestniku Alešu Žužku. Strokovnih razlogov za ukinitev uredništva MMC in izbris njegovega odgovornega urednika torej ni bilo.

Nasprotno, po našem trdnem prepričanju je bila ukinitev uredništva MMC in odgovornega urednika politično motivirana. Le dobro uro po zaprtju volišč je generalni direktor RTV Slovenija Marko Filli po tviterju čestital novinarjem radia in televizije za uspešno delo v času volilne kampanje, hkrati pa je sporočil, da je pri tem namerno izpustil MMC. Poleg tega je zapisal tudi za funkcijo generalnega direktorja RTV nesprejemljive politikantske in prostaške besede: da svojega glasu ni dal volu, ampak biku! Že pred tem se je vodstvo RTVS pritoževalo nad objavami glos Vinka Vasleta z »argumentom«, da niso objavljene na pravi strani in tako dosegle njihov umik. Tega istega vodstva pa hkrati niso motile humoristične oddaje Saša Hribarja, v katerih je znal posameznike grobo žaliti. Tega vodstva tudi ne moti politično pristranska oddaja Studio City, da o številnih neetičnih in neprofesionalnih izletih informativnega programa (Dnevnika in Odmevov) sploh ne govorimo.

Konec lanskega leta je generalni direktor Marko Filli odgovornega urednika Uroša Urbanijo obvestil o spremembah statuta, s katerimi je zdaj formalno ukinjeno njegovo delovno mesto. Programski svet RTVS je te spremembe sprejel mesec za tem, pri čemer je izkoristil položaj, ko državni zbor zaradi volitev in konstituiranja še ni imenoval novih osem članov programskega sveta. Tako je o spremembah statuta in ukinitvi odgovornega urednika enega od medijev javne RTV odločila manjšina programskega sveta, v katerem imajo večino tisti, ki jih je izvolil državni zbor v prejšnjem sklicu.

 

Združenje novinarjev in publicistov zato poziva državni zbor, naj čim prej imenuje prostalih osem programskih svetnikov, o spornih spremembah statuta RTVS naj potem celovit programski svet znova odloča, državni zbor pa naj v interesu demokratičnosti in zakonitosti čimprej spremeni oziroma dopolni ali popravi zakon o RTV. Predlagamo tudi, da o politično motiviranih posegih na javnem zavodu razpravlja parlamentarni odbor za izobraževanje in kulturo, ki je pristojen za medije.

 

Združenje novinarjev in publicistov

Upravni svet

Igor Kršinar, predsednik

 

Ljubljana, 31. januarja 2012